A hackerfeleség naplója

Vigyázat, pongyola! Csak laikusoknak.

Jelent-e bármilyen veszélyt a bankkártyás vásárlási bizonylatok egyszerű kukába dobása?

Ti kérdeztétek

2016. december 05. - hackerfeleség

bizonylat.jpgHa nagyon egyszerűen akarnék válaszolni, akkor csak ennyit mondanék: mint ahogy az életben bármi, igen, ez is lehet veszélyes.

Csakhogy ettől még senki nincs beljebb, szóval inkább nézzük kicsit részletesebben. (De előtte azért mégis szögezzük le gyorsan: azért nagy para nincs, nyugi! :) )


Tegyünk különbséget a bankkártyás vásárlás után a pénztárban kapott bizonylat és az ATM-es készpénzfelvétel után kapott bizonylat között. Ez utóbbi egy csöppet veszélyesebb, hiszen szerepel(het) rajta, hogy még mennyi pénzünk maradt a bankszámlánkon.
Más tekintetben viszont kezelhetjük őket egyformán.


A bizonylaton szerepel többek között a bankkártyád utolsó négy számjegye, hogy hol, mikor és mennyiért vásároltál. Ezek önmagukban nem olyan adatok, amikkel egyből vissza lehet élni. Szóval pont úgy kidobhatod, mint a cuki cicás képeslapot, amit a barátaidtól kaptál szülinapodra. Alá is írták, mindenki a becenevét. 

Pont annyira veszélyes kidobni a bizonylatot, mint a szülinapi képeslapot. A barátaidtól. A cuki cicásat.

Ha ugyanis téged, vagy rajtad keresztül akar bárki támadni, akkor a képeslap rengeteg fontos információt tartalmaz. Hogy (kb.) mikor van a szülinapod. Ha a haverok nem diszkrétek, azt is meg lehet tudni, hogy hányadik volt épp. Azt, hogy szereted a cuki cicákat. És a haverok becenevét is. Mert jófejek és aláírták. Így aztán ha megszereznék még mondjuk az e-mail címed, és kapnál oda egy nagyon hasonló e-mailt, amit látszólag a haverokt írtak alá, akkor már kattintanál is. Ugye? És már be is nyaltál valami vírust.
No, de ez egyrészt egy másik út, másrészt pedig - bár reális, mégis - kicsi az esély ilyesmire.

Na, pont ilyesmi fordulhat elő a bankkártyás bizonylatokkal is. Ha pl. egy kupacnyit dobsz ki egyszerre, akkor abból a vásárlási szokásaidat remekül lehet rekonstruálni. Ha valaki konkrétan téged akar támadni, akkor már tudja a neved, megszerezte a bizonylatod, ahonnan tudja a bankártyád utolsó négy számjegyét, és azt is, hogy múlt pénteken hol fizettél 6.437Ft-ot. Ha még azt is kideríti, hogy melyik banknál vagy, és hogy mi a címed /e-mail címed, akkor már kapod is a hivatalos banki levélhez megszólalásig hasonló levelet, amely néven szólít, közli, hogy a bankkártyáddal, melynek utolsó négy számjegye 1234, és amivel múlt pénteken 6.437Ft-ot fizettél a sarki közértben, na, szóval azzal van valami baj, de azonnal kivizsgálják, csak add meg a valamilyen adatod. Az emberek jelentős többsége ennek biztosan bedől.

Igen, jól érzed, ez már szinte határos azért a paranoiával. Valószínűleg ennyi energiát és nyomozást és szemétben turkálást senki nem feccöl egy átlagos bankszámla lenyúlásába - ráadásul biztosan könnyebben is hozzájuthat bankkártyaadatokhoz. Azért meséltem ezt el, mert ennyi veszély van a dologban, nem több. Viszont ennyi van. Nem mondhatom, hogy tökéletesen biztonságos csak úgy kidobni a bizonylatokat.


Pénzfelvételnél azért ha nem muszáj, ne kérj bizonylatot.
Ha kicsit jobban parázol az átlagnál, akkor tépd össze, mielőtt kidobod.
Ha sokkal jobban parázol az átlagnál, akkor égesd el. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

http://hackerfeleseg.hu/api/trackback/id/tr9312024301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

meggyes alfonz 2016.12.06. 06:49:24

Tőlünk nyugatra már vásárláskor sem kap az ember bizonylatot. Minek is, hisz úgyis eldobjuk.

mpl 2016.12.06. 08:24:27

"tépd össze..." inkább szét. ;-)))

igazi hős 2016.12.06. 08:37:44

Én mindig elégetem, úgy is kell gyújtósnak, arra optimális a sok kis fecni. A régi adóbevallásokat és bankszámlakivonatokat is (szerencsére mindkettő kikopik a digitális átállással), de azt nem a kertben (túl sok lenne), hanem sógornál a kazánban.
Persze, hogy paranoiás vagyok, informatikusként látom, hogy sok adattal mi mindent lehet kezdeni :-)

tlantos 2016.12.06. 09:20:13

Dobd ki meg a boltban, es akkor nem kerul egy helyre :)

_B_ 2016.12.06. 09:45:36

Szóval az egyetlen tanulság:
Még mindig nem adunk ki személyes adatot telefonon. Kizárólag akkor, ha mi hívtuk az ügyfélszolgálatot.
Emailben nem kommunikálnak a bankok.

toportyánféreg 2016.12.06. 10:40:16

ha meg még jobban, akkor égesd el a pénzt (is), mert azt is követ(het)ik

Tibi ! 2016.12.06. 11:36:46

Előbb azt írod, nyugodtan ki lehet dobni, aztán meg ne kérjél. Akkor most mi?

hackerfeleség 2016.12.06. 11:50:36

@Tibi !: A post elején említettem a különbséget a bankkártyás fizetés és az ATM-es kp.felvét között.
Ha kártyával fizetsz, azon nincs rajta, hogy még mennyi pénz van a számládon. Kevesebb az info, van ugyan némi veszély, de azért nem kell nagyon parázni, ha kidobod.
Az ATM-es bizonylatot is kidobhatod, de azon több az info, értelemszerűen a veszély is nagyobb kicsit. Viszont az ATM-nél eldöntheted, hogy kérsz-e bizonylatot (a pénztárnál meg mindenképpen kapsz). Ha nem kérsz, akkor eleve nem is áll elő ez a probléma, nem kell döntést hoznod, hogy kidobd-e vagy sem. :)
Remélem, így érthetőbb lett, mire gondoltam.

MIx 2016.12.06. 11:58:57

Teljesen feleslegesek ezek a bizonylatok, hiszen a mobilomra azonnal érkeznek a terhelés adatai, sms-ben.

uninterested 2016.12.06. 12:07:04

Én a pontgyűjtő kártyák miatt aggódnék, hiszen ott megadod a neved és címed is cserébe pár fillért visszatérítésért, az áruházak, kereskedők mindent kideríthetnek rólad csupán a vásárlási szokásaid alapján. Ismétlem : mindent!! ( mennyit kereshetsz, mennyi és milyen idős gyerekeid lehetnek, mennyit keresel, merre jársz az országban, milyen állataid vannak, stb... )

Denise Hogyisdugják 2016.12.06. 12:39:04

@uninterested: ez így van!!! kedves szomszédom unszolására csináltam kártyát a kék-piros áruházba'. nemrég jött a "szokásos" kuponfüzet, istenem, ennyi pia a kocsmában nincs, mint az én kuponfüzetemben!!! :-D
@hackerfeleség: aki pedig annyira hülye, hogy rákattint egy "banki" e-mail-re és nem tűnik fel neki a https hiánya, jobb, ha nem is ül számítógép elé... bár aki ennyire balf@sz, valószínűleg a "kódok, jelszavak" füzetkéjéből keresi ki a belépési adatait is...

titan 2016.12.06. 12:39:34

@_B_: ez a lényeg. Az e-mail könnyen hamisítható, még csak nagy hackelés sem kell hozzá., egy normál levelezőprogramot is be lehet úgy állítani. Persze a fejlécadatokból utólag kideríthető egy-két dolog, de azt azért az emberek ritkán nézik. Amikor a bankom ügyfélszolgálata telefonált valami ajánlattal, mondtam, hogy mielőtt folytatnánk, kérek bizonyítékot arra, hogy tényleg azok, akiknek mondják magukat. Ezt úgy oldották meg, hogy én felhívtam a bankot, és megkérdeztem, tényleg ők kerestek-e. A visszaigazolás után lehetett folytatni a beszélgetést.

flea 2016.12.06. 12:43:14

Ha tényleg csak a vázolt módokon lehet visszaélni a kidobott bizonylattal (és azt gondolom, igen), akkor nem hiszem, hogy célszerű arra biztatni az embereket, hogy tépkedjék/égessék a bizonylatokat. Ugyanis ha valaki annyira egyszerű, hogy nem nézi meg rendesen, mire kattint, azon ez nem fog segíteni, hisz a fülén is visszaélésre alkalmas személyes adatok ömlenek a nap 24 órájában. Inkább azt mondanám, dobja ki ezután is mindenki nyugodtan a blokkokat, bizonylatokat, VISZONT legyen már tisztában vele, hogy egy email nem biztos, hogy attól az embertől jött, akinek a neve a feladóhoz van írva, illetve figyeljen oda rá, hogy milyen adatot mikor, milyen feltételekkel ad meg online.

s 2016.12.06. 13:01:27

Szar volt. Életszerűtlen. Akit átbasztak valaha is, azt nem így csinálták. Miért nem valós veszélyekről írsz?

s 2016.12.06. 13:09:11

@hackerfeleség: "Ha kártyával fizetsz, azon nincs rajta, hogy még mennyi pénz van a számládon. "
Az ATM-es pénzfelvételnél sincs. Legalábbis annál a banknál, amelyiknek az ügyfele vagyok nincs.

"Viszont az ATM-nél eldöntheted, hogy kérsz-e bizonylatot"
Javasolt, hogy kérjél. Nagyon sok vitás ügynek mész ezzel elébe. Az egy bizonyíték, hogy mikor mennyit vettél fel. Olyat javasolsz, mintha nem kérne az ember fizetési kimutatást. Csak a pénzt. Elég az.

s 2016.12.06. 13:12:58

@uninterested: "mennyit kereshetsz, mennyi és milyen idős gyerekeid lehetnek, mennyit keresel, merre jársz az országban, milyen állataid vannak, stb..."
Ez a kereset dolog nem hagy nyugodni téged. Kétszer is beleírtad. Bár egyszer se tetted volna. Miből deriválnák le a keresetem, ember? Hogy 6 szem paradicsomot veszek, vagy pedig nyolcat? Meg még két doboz tojást is mellé?

uninterested 2016.12.06. 13:19:42

@s: Például mikor csinálsz nagybevásárlást ( fizu után, vagy véletlenszerűen ), mennyit költesz élelmiszerre,és azon belül "gazdaságos" kiszerelést vásárolod, vagy a minőségi termékeket. Veszel-e drágább italokat, vásárolsz-e prémium termékeket, vagy csak az akciósokat. A szűrési lehetőségek száma elég sok, de már csak az elköltött összegekből elég pontosan meg lehet mondani.
Ha több helyen használható pontgyűjtőd van, akkor még pontosabban megoldható.

A feleség hackere · http://hackerfeleseg.hu 2016.12.06. 13:32:15

uninterested teljesen valos dolgokrol ir. De ugyanez igaz pl a google-re is. NAGYON nagy a jelentosege az adatoknak es a kialakult profilnak. Munkam soran talalkoztam mar olyannal hogy haosnlo kartyaadatokbol 300ezret lehetett ellopni az ugyfeltol online. Ugyhogy nem csak o, mas is tudta hasznalni, de ez mar mas tema.
kapcsolodik nemileg: hackerfeleseg.hu/2016/10/18/az_oroszok_dontik_el_hogy_ki_legyen_az_elnok?dashboard_position=50885857

s 2016.12.06. 13:33:08

@uninterested: "Például mikor csinálsz nagybevásárlást ( fizu után, vagy véletlenszerűen )"
Ez nem utal a fizetés nagyságára, legfeljebb az idejére, feltéve, ha a szokásaim is ezzel összecsengenek.

"Veszel-e drágább italokat"
Nem csak a fizetéstől függ. Ha nem szeretem, akkor nem. Ha igen, akkor is megvenném, ha ne biztos, hogy megengedhetem magamnak. Szokás kérdése ez is. Tudod, van az a mondás: Nem értem mi a baj, keresek százat, az üvegekből is összejön húsz . . .

A jövedelem nagyság alsó részén mérne ez a módszer valamit, amikor az ember a bevételei nagy részét élelmiszerre költi. Nem állítom, hogy ez a mai Magyarországon ne volna többé-kevésbé használható eljárás (sajnos), de például az én esetemben alig mondana bármit is.

zsírvezér 2016.12.06. 13:41:03

@Denise Hogyisdugják:" bár aki ennyire balf@sz, "-mondja ezt az aki a szomszéd unszolására csapott bele a pontgyűjtőgetésbe. :-)

A feleség hackere · http://hackerfeleseg.hu 2016.12.06. 13:48:22

Egyebkent lehet balfaszozni ha nagyon akartok, de az emberek 80%-a bedol ilyesminek ha jol van csinalva. Szoval a szuleid, testvereid, kedvesed kozott is van olyan aki beleszalad. A blog nekik szol. Laikusoknak, olyanoknak akik nem elegge biztonsagtudatosak, mert nem ismerik a veszelyeket. Szoval van ertelme nekik irni ezekrol a dolgokrol. Volt mar arrol is postunk, hogy cegnel siman emaillel hogyan vert at egy tamado (nevezd csalonak, vagy hackernek, vagy aminek akarod) egy cegben tobb embert. Biztos ok is "balfaszok" voltak, bar szerintem sima atlagemberek.

Beer Monster 2016.12.06. 13:55:05

@s: A valóság az, hogy a bankod fog átbaszni a trükkjeivel és az ajánlataival, a panaszkezelési gyakorlatával stb.

Denise Hogyisdugják 2016.12.06. 14:12:46

@zsírvezér: csapott a f****m. szívességet tettem, mert valamiféle jutalékot kapott érte :-) utána meg ha vettem ezt-azt (ezek szerint főleg a-betűs dolgokat), bekerült a rendszerbe...

Void Bunkoid 2016.12.06. 14:19:34

@uninterested: ez valóban így lehet, ám a legtöbb ilyen adatgyűjtéssel foglalkozó intézmény leginkább trendeket állít fel sok-sok ezer vagy tízezer mintából összegyűjtve, pl a "milyen idős gyerekeid vannak" és hasonló dolgok abban segíthetnek nekik - és közvetve NEKED is -, hogy pl milyen termékeket áruljanak inkább, mert mint látható, X Y terméket sokat és sokan vesznek. Személyesen vásárlókat csak kicsi ügyfélkörrel rendelkező, illetve direkt marketing/MLM rendszerben működő vállalkozások vegzálnak csak.

Az, hogy a teszkó esetleg végigtrackeli a vásárlási szokásaidat, az csak egy csepp a tengerben. A te életed mint individuum, nemhogy a teszkót, még a sarkon csinos kupacba összehordott halom avart sem érdekli.

s 2016.12.06. 15:05:12

@uninterested: Viszonylag kicsi a digitális lábnyomom. Nem vagyok fent a facebook-on. Nincsenek "okos" eszközeim. Legalábbis nálam okosabbak nincsenek. :-)
Sokkal nagyobb problémának tartom egyébként, hogy a kereséseid alapján más oldalak jelennek meg neked a google-ban, meg akárhol másutt is. Ez a valóságtól elzárt vélemény buborékok kialakulásának kedvez. Az emberek nem azt olvassák, ami a valós helyzet, hanem azt olvassák, ami legutóbb tetszett nekik. Az internet a szerkesztetlen és szűretlen vélemények kusza halmaza. Nem volna ezzel probléma egyébként, mert a szabadságjogokba belefér az is, hogy lehet butaságokat mondani. A probléma az, hogy az emberek kritikátlanul elhisznek mindenféle dolgot. Ez hihetetlenül nagy teret enged a populizmusnak, az emberek leginkább alantas ösztöneinek a felerősítésének, a hiszékeny és tájékozatlan tömegek félrevezetésének.

Gondolkodj! Abból még sosem származott senkinek kára, hogy reálisan végiggondolta a lehetőségeket.

Balt 2016.12.06. 15:05:50

@Denise Hogyisdugják: "istenem, ennyi pia a kocsmában nincs, mint az én kuponfüzetemben!!! :-D"

Hátizé, nálunk mindig macskakaja esetleg pipere/tisztítószer van az ajánlatban. Amit amúgy valóban a vásárlási szokások alapján állítanak össze (a zasszonynak). ;)

uninterested 2016.12.06. 15:22:59

@s: Nem igazán értem mit akarsz ezzel mondani, de igazad van. Amerikában állítólag a választásokat is befolyásolta a hírcsatornákon megjelenő tartalmak.
De attól, hogy nincs okos eszközöd, a telefonod alapján pontosan tudják, hogy merre jársz.... és internet is használsz ugye. Az már egy titkosszolgálatnak bőven elég.. ;) De azért nincs para, ha nem csinálsz semmi gyanúsat, senkit sem fog érdekelni, hogy mit irogatsz.

uninterested 2016.12.06. 15:31:24

@Void Bunkoid: Bízom benne, hogy a magánéletem nem érdekli, csak a személyreszabott ajánlatok. Mondjuk velem nehéz dolguk van, mert nem használok pontgyűjtő kártyákat, és a Tesóba is ritkán járok. ( De ha van olyan ügyes valaki aki a bankkártya tranzakciókat összeköti a váráslásokkal, akkor már nyitott könyv vagyok )

s 2016.12.06. 15:34:44

@Beer Monster: Nem tették. Amikor próbálkoztak, akkor lehűtöttem őket. Az átbaszás lényegében az ügyfélen múlik. Bank olyat nem tehet, amibe az ügyfél előzetesen ne egyezett volna bele. Az más kérdés, hogy akkor jó ötletnek tűnt, később meg rájöttél, hogy szopatnak. Én azt előre szoktam tudni. Neked is ezt javasolnám.

s 2016.12.06. 15:41:17

@uninterested:

"Amerikában állítólag a választásokat is befolyásolta a hírcsatornákon megjelenő tartalmak."
Nem csak ott. A demokrácia az okos emberek államformája. Buták között másként működik. Nem vezet optimumra, mert túlsúlyba kerül a demagógia.

"a telefonod alapján pontosan tudják, hogy merre jársz...."
Nincs mobil telefonom. Nem költök ilyesmire. Céges van, mert adtak. Csak a munkahelyemen van bekapcsolva, vagy ügyfeleknél, ahova a cég küld. Ezek az információk egyébként is megvannak máshol.

Használok internetet, Ha nem kifejezetten engem keresnek, akkor elég nehéz volna megtalálni. Nem lehetetlen, de macerás és érdektelen.

uninterested 2016.12.06. 15:44:23

@s: Lehet pont téged fognak keresni, eleve gyanús, ha valaki nem használ fészbúkot, meg közösségi oldalakat... de meg tudlak érteni, és is lennék inkább remete.

s 2016.12.06. 15:52:57

@uninterested: Nem vagyok remete. Csak nem kedvelem az értelmetlen és időt rabló elfoglaltságokat.

homar4prez 2016.12.06. 19:39:22

@s: mint pl a blogkommentek olvasása, és azokra válaszolni :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2016.12.06. 21:00:26

Jesszum mennyi paranoias :)
Es ha esetleg egy aruhaz kiismeri a vasarlasi szokasaimat akkor mi van? Ha legkozelebb bolt megyek egy kis mukso lt kuldenek ram, es rabeszel hogy vegyek kettovel tobb paradicsomot, melebasz a penztaros, hogy hat a Fifinek elfelejtettem a marhahusos konzervet?
Loszart. Azt veszek meg, amit meg akarok. Azt hogy mit akarok, en tervezem meg, es en dontom el.
Egyebkent rohadtul elveznem, ha a vasarlasi szokasaim elemzese alapjan, ha munka utan 16:15-re odaernek a bolthoz, mar osszekeszitve varna az amit aznapra terveztem, es nem kene bemennem es csalinkazni a fogalmatlan raeros vasarlo kozott.
Egyebkent aki akarja az ugyis tud rolad mindent. Ha kidobod a papirt, ha nem. Ha van torzsvasarlo szarod, ha nincs. A fizetesemet eleve tudja az allam (haho tudjak hogy van meg mit ellopni toled), stb.
Az a jo ha erdektelen atlagtucat ember vagy (vagy annak tunsz), akkor nem kerulsz kepbe, igy nem fognak utanad jarni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2016.12.06. 21:01:39

Kurvara gyakorolni kell a telo erintojen valo potyogest meg ugy veszem eszre...

Bobby Newmark 2016.12.06. 22:14:25

@A feleség hackere: Az a gond ezzel, hogy az ilyen egyszerűbb átlagembernek az ilyen cikkekből vagy az jön le, hogy "á, nincs is itt semmi gond", vagy az, hogy "úristen, mostantól levegőt is csak óvatosan veszek, mert minden veszélyes".

Ha valamit nem ismer az ember, első körben csak a végleteket érti meg.

Szóval ez szerintem nem az átlagembernek szól, legalábbis nem a magyar átlagembernek, hanem egy számítástechnikában már némileg jártas amatőrnek, aki nem ismeri a trükköket, de az írás alapján fel tudja mérni a veszély mértékét.

s 2016.12.06. 23:51:29

@homar4prez: A nagy része munkaidőben történt. Azt már eleve elbaszták, tehát voltaképpen csak gyorsabban telt vele az idő. Ezt a mostanit pedig vedd személyes megtiszteltetésnek. Elolvastam ilyen kései órán és még válaszoltam is rá.

A feleség hackere · http://hackerfeleseg.hu 2016.12.07. 06:00:26

@Hurrá Torpedó: Vegletekben gondolkodsz. Nem csak az NSA meg a tesco letezik. Talalkkoztam mar olyannal, hogy 300E vevo adatait el lehetett lopni peldaul. Igy mar en is tudlak szemelyre szabott tamadasokkal bombazni, ami viszont sokkal kellemetlenebb mint a tesco. Es persze nem teged egyszemelyben, hanem mind a 300 ezer vasarlot. Lehet, hogy te nem ugrasz be, de 80% be fog es ez a lenyeg. Szoval a kep arnyaltabb annal mint amit leirtal. Es hidd el egy kutyakaja akcioval, egy sor akcioval mindent el lehet erni egy atlag embernel. A megszerzett adatok pedig arra jok, hogy celzott legyen a tamadas, mert igy 50% hatekonysagrol 80%-ra lehet feltolni, ami az en esetemben 90ezer embert jelent. Nem mondanam jelentektelennek.
Egy a lenyeg. Az adatok mocskosul fontosak akkor is ha te nem erzed annak. A tamadok kreativak.

A feleség hackere · http://hackerfeleseg.hu 2016.12.07. 06:02:30

@Bobby Newmark: nem ertek egyet. A visszajelzesek es a kerdesek is mind arra utalnak, hogy ilyesmirol irni kell. Ez is konkretan egy olvasoi kerdesre a valasz.
A lenyeg az, hogy felhivjuk a figyelmet arra, hogy vannak olyan veszelyforrasok es tamadasi lehetosegek, amkre az emberek altalaban nem gondolnak. Ha ez rogzul az mar nagy siker. Lasd kicsit fentebb hurra torpedot. Es persze most nem csak a cetlikrol van szo hanem az egesz blog temajarol.

titan 2016.12.07. 14:35:37

@A feleség hackere: sokkal egyszerűbb és egyben komolyabb támadási lehetőségek is vannak, mint az, hogy mikor vettem macskaalmot, és mennyiért. Az emberek alapvető biztonsági problémát jelentenek mind saját maguk mind a környezetük számára. Pl a mindenhol használt jelszavak, a (látszólag) ismerőstől érkezett üzenetek iránti feltétlen bizalom csak kettő ezek közül.
Ha komoly napirend alakul ki, arra már lehet következtetni pl. a vásárlásokból, de ezt pl. sokkal egyszerűbben is ki lehet nyomozni. A költés mennyisége és minősége pedig legfeljebb egy nagyon durva alsó határt mutat arról, hogy milyen az ember jövedelemszintje. Még esetleg azt lehet kitalálni, hogy valakinek van-e autója abból, hogy az egyik kártyaelfogadótól milyen gyorsan ér át egy másik kártyaelfogadóhoz, de ez is egyszerűbben is kideríthető.
És a túlzott óvatoskodás egy borzasztóan alacsony szintű veszélyforrás miatt paranoiához vezet. Hiszen az élet ilyen, mindennek van valamennyi veszélye, még a megszületésnek is.

A feleség hackere · http://hackerfeleseg.hu 2016.12.07. 14:43:34

@titan: nem ertek teljesen egyet veled, de ez nem baj. Ez egy olvasoi kerdes volt, a korrekt valasz pedig az amit az asszony leirt. Hogy vannak-e mas veszelyek es technikak az nem ennek a postnak a temaja, hanem az egesz blognak. Es azt is leirtuk, hogy ez egy csekely kockazatu veszely, szoval minden info a rendelkezesre all ahhoz hogy az olvasok a helyere tegyek a dolgot. Szerencsere a kommentek is sokszinuek, sokfele velemenyt tukroznek, hogy ez a post szerintem kifejezetten sikeres lett.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd az oldalt!

blog.hu